در این مقاله قصد داریم شما را کمی با باید ها و نباید های موتور خانه اشنا کنیم موتورخانه از قسمت های بسیار مهم ساختمان آیا که در تولید آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان نقش به سزایی دارد اما شایان ذکر است این مسابقه امری تخصصی بوده و باید چهار چوب های خاص خود را داشته باشد که در این نوشته کمی بیشتر به بررسی آن می‌پردازیم در ابتدا باید تمامی ابعاد را بررسی کرد از جمله ابعاد و اندازه موتورخانه، دستگاه های نصب شده و قدرت آنها نصب و لوله کشی موتورخانه ،مساحت موتورخانه بایستی بین ۴درصد تا ۹درصد زیر بنای ساختمان در نظر گرفته شود ارتفاع و موتورخانه بین کف تا سقف نباید کمتر از ۲۴۰سانتی متر باشد و فضای مورد نیاز برای هر دیگ یا منبع دو جداره ویا منبع کویل دار موجود در موتورخانه باید معادل ۱۶برابر حجم منبع یا دیگ باشد.
اندازه درب میبایست به گونه ای باشد که امکان جلسه جایی بزرگترین قطعات دیگ ها و منابع و تجهیزات آن را داشته باشد و کمتر از دو متر در یک متر نباشد همچنین درب آن میبایست محکم و مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی باشد و رو به بیرون باز شود.
بهترین جنس برای دیوارهای موتورخانه بتن است و کف موتورخانه باید از بتن مسطح باشد ویا با موزاییک فرش شود که به سمت کفشویی شیب مناسبی داشته باشد رنگ داخل موتورخانه باید روشن باشد و از کاشی یا اندود سیمان استفاده شود و دیوارها و کف کاملا در برابر رطوبت حرارت و صوت عایق باشد.
تهویه  بسیار مهم است هوای بازم برای احتراق بایستی از دریچه های مناسبی برای احتراق وتعویض هوا باید دریچه های مناسبی باشد . درب و پنجره و دیوارها و کف موتورخانه بایستی به طوری مقاوم باشد که موتورخانه در برابر حریق به مدت یک ساعت مقاوم باشد و سقف موتور خانه باید ساختاری داشته باشد که در آتش سوزی یه مدت دو ساعت مقاومت خود را حفظ نماید.
به هیچ عنوان نباید در فضای موتورخانه دخل و تصرفی ایجاد شود و استفاده های بر مبنای پارکینگ انباری یا فضای نگهداری سوخت و…. مورد استفاده قرار گیرد.
مناسب‌ترین طبقه برای آن هم کف یا زیر زمین است و باید فضای مناسبی برای حمل و نقل دستگاه ها فراهم شود با ما همراه باشید تا در مقالات. بعدی بیشتر برای شما از این مقوله و آنچه برای بهینه سازی و اصول تجهیز آن لازم است برای شما بیان کنیم از اینکه با ما همراه بودید.

همینطور شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه محصولات ما ، ازجدیدترین محصولات مرتبط با این حوزه آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *