.

منبع آب اتشنشانی چیست؟

 

منبع آب یا مخزن آب یک محفظه برای ذخیره‌سازی آب است. توجه و نیاز به یک منبع آب، جهت ذخیره‌سازی آب آشامیدنی، آبیاری کشاورزی، مهار آتش، دامپروری، تولید مواد شیمیایی، آماده‌سازی مواد غذایی و همچنین بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر؛ به قدمت تمدن بشری است.
منبع‌های آب در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی در سراسر جهان قابل مشاهده است، مانند منبع آب هوایی (واقع در ارتفاع) و زمینی که می‌توان آن را بر بام یک خانه برای مصرف شخصی آن خانه گذاشت.
با پیشرفت صنعت و پیشرفت علم و تغییرات در سطح زندگی بشر و همینطور کنجکاوی و تلاش انسان برای هر چه بهتر کردن زندگی باعث شد انسان دست به اقداماتی بزند که بتواند در شرایط بحرانی و سخت کارهایی انجام داده که برای خود و همنوعانش مفید باشد به همین سبب با پیشرفت زندگی بشر انسان با مسائلی از جمله آتش‌سوزی مواجه شد که برای مهار آتش سوزی از گذشته تا به امروز مراحل زیادی پشت سر گذاشته شده است یکی از مهمترین روش ها برای مهار آتش استفاده از آب بود که به مرور زمان آتش‌نشانان با ماشین های ویژه تلاش برای اطفاء حریق را ادامه دادند یکی از وسایل مورد نیاز در آتش نشانی مخزن ذخیره آب مورد نیاز برای اطفاء حریق می باشد یکی از بهترین نوع مخازن در آتش نشانی استفاده از مخازن ذخیره آب آتش نشانی می باشد که از ورق گالوانیزه گرم تهیه میشودتوللیدی صنعتی صنعت کار تهران سال‌هاست در حال فعالیت در زمینه انواع تولیدات فلزی می باشد که یکی از آنها منابع ذخیره آب آتش نشانی است که در ادامه در ارتباط با محاسبه حجم و نوع منبع بیشتر توضیح خواهیم داد

نحوه محاسبه حجم مخزن ذخیره آب

نصب و استفاده از مخزن آب در ساختمان ها و مراکز تجاری یکی از ملزومات بهره برداری از این سازه ها است. ممکن است مخازن مجزا برای مخزن آب شرب و مخزن آتشنشانی در نظر گرفته شود و یا اینکه این مخازن به صورت مجتمع در نظر گرفته شود. مخازن ماژولار نصب دارای مزایایی همچون جابه جایی راحت مباشند. این مخازن پیش ساخته ماژولار در زمره بهترین مخازن آب شرب هستند.

برای محاسبه مخزن آب آتشنشانی

بر اساس قوانین اطفاء حریق و استانداردهای NFPA مخزن آب آتشنشانی باید حجمی مناسب برای تامین حداقل 30 دقیقه دبی آب آتش نشانی را داشته باشه. نحوه محاسبه بر اساس تعداد جعبه های اطفا حریق درون ساختمان است. میزان دبی هر جعبه به طور متوسط 50 GPM معادل 200لیتر آب آتشنشانی در دقیقه است. پس به طور متوسط برای هر جعبه آتشنشانی نصب شده درون ساختمان نیاز به حداقل 6 متر مکعب ظرفیت مخزن آب آتشنشانی است. البته ضریب اطمینان 1.2 نیز در نظر گرفته می شود.
مخازن مدولار به خصوص مخزن گالوانیزه پیچ مهره ای می تواند برای نگهداری آب شرب و مخزن آب آتشنشانی مناسب است. البته مخزن کامپوزیت نیز کاملا بدون مشکل است.
برای تهیه مخزن آب مورد نیاز خود قبل از هر کاری حتما با متخصصین صنعت کار تهران مشورت کنید.

صنعت کار تهران با سالها تجربه در تولید انواع منبع ذخیره آب در ابعاد مختلف در حال فعالیت است این تولیدی علاوه بر تولید انواع منابع شوفاژ از جمله منبع کویل دار و منبع دوجداره تولیداتی مانند سختی گیر ها و مبدلهای حرارتی استخر و منابع سوخت می باشد که در کنار همه این ها تولید منبع ذخیره آب یکی از محصولات شاخص ما می باشد برای مشاوره و تماس با شماره های زیر به کارشناسان ما دسترسی داشته باشید

نلفن همراه:09125575536

تلفن دفتر: 02136350397

واتساپ: 09217139610