منبع کویل دار ۱۰۰۰ لیتری

معرفی منبع ۱۰۰۰ لیتری کویل دار عمودی یا ایستاده منبع هزار لیتری کویل دار عمودی یا ایستاده حجمی معادل هزار لیتر دارد این منبع از بهترین مواد اولیه که همان گالوانیزه گرم میباشد در صنعت کار تهران تولید شده و ضخامتی معادل ۵ میلیمتر دارد وزن این منبع ۲۵۵ کیلوگرم می باشد سطح حرارتی آن ۲۷ فوت بوده و طول منبع عمودی یا ایستاده بدون پای ۱۵۲ سانتیمتر می باشد قطر منبع عمودی ۹۴ سانتیمتر می باشد

منبع کویل ­دار چیست ؟

منبع کویل­ دار یا منبع کویلی (Domestic Hot Water Generator) که در نقشه ها و جداول تاسیساتی به اختصار با DHWG مشخص می گردد، برای تامین آبگرم مصرفی ساختمان ها و صنایع مختلف استفاده می ­شود. دمای مناسب آبگرم مصرفی مورد نیاز برای مصارف بهداشتی و شستشو بین ۵۰ تا ۶۰ درجه­ سانتی­گراد می­ باشد. به منظور اینکه دمای آب سرد ورودی از سیستم لوله­ کشی را تا دمای مناسب ذکر شده افزایش دهیم روش­های مختلفی وجود دارد. یکی از مناسب­ ترین روش ­ها استفاده از منابع کویل­دار می­ باشد.

منبع ۳۰۰ لیتری کویل دار از یک مخزن به همراه یک کویل تشکیل شده است و آب سرد با قرار گرفتن در مجاورت غیرمستقیم آب گرمِ بویلر، گرم می­ شود. پس به طور خلاصه منبع کویل­دار یک مخزن تهیه و ذخیره­ آبگرم مصرفی محسوب می شود. این محصول در دو حالت منبع کویل دار عمودی و منبع کویل دار افقی ساخته می­ شوند. که به طور عامیانه از آنها با عنوان منبع کویل دار ایستاده و منبع کویل دار خوابیده هم یاد می شود.