معرفی منبع ۲۵۰۰ لیتری کوئل دار افقی یا خوابیده با ضخامت ورق ۵ میلیمتر صنعت کار تهران

منبع کویل دار ۲۵۰۰ لیتری افقی یا خوابیده صنعت کار تهران از ورق گالوانیزه گرم با ضخامت ۵ میلیمتر تولید شده که وزنی معادل ۴۶۰ کیلوگرم دارد سطح حرارتی این منبع ۶۰ فوت می باشد طول منبع افقی بدون چدن و گلویی ۲۰۰ سانتیمتر می باشد قطر منبع افقی ۱۲۶ سانتیمتر می باشد.

معرفی منبع ۲۵۰۰ لیتری کوئل دار افقی یا خوابیده با ضخامت ورق ۶ میلیمتر صنعت کار تهران

منبع کویل دار ۲۵۰۰ لیتری افقی یا خوابیده صنعت کار تهران از ورق گالوانیزه گرم با ضخامت ۶ میلیمتر تولید شده که وزنی معادل ۵۴۰ کیلوگرم دارد سطح حرارتی این منبع ۶۰ فوت می باشد طول منبع افقی بدون چدن و گلویی ۲۰۰ سانتیمتر می باشد قطر منبع افقی ۱۲۶ سانتیمتر می باشد.

منبع کویل ­دار چیست ؟

منبع کویل­ دار یا منبع کویلی (Domestic Hot Water Generator) که در نقشه ها و جداول تاسیساتی به اختصار با DHWG مشخص می گردد، برای تامین آبگرم مصرفی ساختمان ها و صنایع مختلف استفاده می ­شود. دمای مناسب آبگرم مصرفی مورد نیاز برای مصارف بهداشتی و شستشو بین ۵۰ تا ۶۰ درجه­ سانتی­گراد می­ باشد. به منظور اینکه دمای آب سرد ورودی از سیستم لوله­ کشی را تا دمای مناسب ذکر شده افزایش دهیم روش­های مختلفی وجود دارد. یکی از مناسب­ ترین روش ­ها استفاده از منابع کویل­دار می­ باشد.

منبع ۳۰۰ لیتری کویل دار از یک مخزن به همراه یک کویل تشکیل شده است و آب سرد با قرار گرفتن در مجاورت غیرمستقیم آب گرمِ بویلر، گرم می­ شود. پس به طور خلاصه منبع کویل­دار یک مخزن تهیه و ذخیره­ آبگرم مصرفی محسوب می شود. این محصول در دو حالت منبع کویل دار عمودی و منبع کویل دار افقی ساخته می­ شوند. که به طور عامیانه از آنها با عنوان منبع کویل دار ایستاده و منبع کویل دار خوابیده هم یاد می شود. در شکل زیرشماتیک منبع کویل­دار عمودی نشان داده شده است.