هود آشپزخانه

یکی از لوازم خانگی ضروری هود برقی میباشد و برای خارج کردن بو و دود ایجاد شده در هنگام پخت غذا مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی هودهای آشپزخانه در مدل ها و طرح های مختلف ساخته میشوند و دارای یک یا دو موتور با سرعت های مختلف میباشند.
روشنایی محیط پخت و پز، با دو لامپ ۴ وات شمعی یا دو لامپ کم مصرف تأمین میشود و در هودهای مدل شیشه ای، از لامپ هالوژن با ولتاژ ۱۲ ولت ۲۰ وات استفاده میشود.

 

بهترین تقسیم بندی برای هودهای آشپزخانه، نحوه ی نصب آنها میباشد و از این نظر میتوان آنها را به سه دسته تقسیم کرد.

  • هود برقی زیر کابینت
  • هود برقی طرح شومینه
  • هود برقی طرح جزیره

محل نصب هود ها

  • هود زیر کابینت: به صورت کشویی در بین دو کابینت و به فاصله ی ۷۰ سانتیمتری سطح گاز خوراک پزی نصب میشود.
  • هود طرح شومینه: توسط چهار عدد پیچ و رول پالک، به دیوار مجاور گاز خوراک پزی و در فاصلهی ۷۰ سانتیمتری سطح گاز نصب میشود.
  • هود طرح جزیره: به سقف آشپزخانه و روی گاز خوراک پزی، به صورت معلق قرار می گیرد و در فاصله ۷۰ سانتیمتری گاز نصب میشود.

 

انواع هودهای برقی

  • هود زیر کابینت: شکل ۶-۱ یک نوع هود برقی زیر کابینت را نشان می دهد که در اندازه و مدلهای مختلف ساخته میشود و دارای یک یا دو الکتروموتور میباشد . این موتورها از نوع القایی با قطب چاکدار سه سرعته میباشند و برای قدرتهای بالا، از مدل دو الکتروموتور استفاده میشود.
    برای روشنایی فضای پخت از دو عدد لامپ ۴۰W رشته ای یا دو عدد لامپ کم مصرف استفاده میشود. همچنین این نوع دارای مدل کنترل از راه دور نیز میباشد.
  • هود طرح شومینه: شکل ۷-۱ یک نوع هود طرح شومینه را نشان می دهد که دارای فیلتر آلومینیوم قابل شست و شو میباشد. بدنهی هود با رنگهای مختلف و به طریق ۱رنگ آمیزی شده و در مقابل حرارت و بخار آب پادرکوتینگ تغییر نمیکند. روشنایی فضای پخت به وسیله ی دو عدد لامپ کم مصرف تأمین می شود. موتور این هودها از نوع موتور القایی
    با خازن راه انداز بوده و دارای پروانه های مخصوص می باشد.
  • این دستگاه به صورت دستی و یا کنترل از راه دور فرمان میگیرد و قادر خواهد بود در ساعت معینی، موتور و یا موتورهای خود را با هر سرعتی به طور اتوماتیک روشن و خاموش کند. همچنین این هود دارای سیستم حفاظت در برابر نوسانات برقی میباشد و دستگاه را در هنگام نوسانات باید بعد از شناخت و رفع عیب، برق خاموش میکند و حتما دستگاه را دوباره آماده ی کار کرد.ی هوای هود قرار گیرند.

 

مکش هود

میزان هوایی که هود در دقیقه توانایی خارج کردن آن را دارد بر واحد مترمکعب محاسبه می‌شود. نصب درست آن بر میزان مکش آن تأثیرگذار است. قبل از خرید باید نوع خروجی دستگاه منزل خود را مشخص کنید (یعنی قطر دریچه به کار رفته در دیوار و قطر لوله به کار رفته در دیوار تا محل خروج پشت بام یا دیوار و کلاهک به کار رفته در آن) زیرا اگر شما دستگاهی با خروجی ۱۰۰۰مترمکعب تهیه نمایید و خروجی شما ۱۰ یا ۱۵ سانتی‌متر باشد هود نمی‌تواند نتیجه مطلوب را ایجاد کند و علاوه بر مکش کمتر صدای بیشتری هم ایجاد می‌شود.

منبع :

هود در درگاه ویکی پدیای انگلیسی

 

اگر از این پست خوشتان آمده است می توانید سایر پست های مجله فنی سایت ما را مطالعه بفرمایید . لطفا نظر و پیشنهاد و انتفادات خود را در کامنت برای ما ارسال کنید.

 

 

صنعت کار تهران را بیشتر بشناسید

 

با محصولات ما بیشتر آشنا شوید :

منبع کویل دار

منبع دوجداره

منبع انبساط

منبع سوخت

منبع آب

مبدل استخر (مبدل حرارتی)

فیلتر شنی و سختی گیر

مبدل استیل دو سر فلنج

منبع آب آتش نشانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *